Tinggalkan LINK anda di sini....!

Saturday, October 2, 2010

Syukurilah segalanya...

Kurenung kau dr atas..
turunnya ke hujung kakimu..
lengkap serba serbi fizikal mu..
anugerah Allah yg dipinjam utkmu..

seyuman yg menghiasi wajahmu..
menunjukknmu seorg yg bijaksana..
sungguh!!
itu anugerah Allah buatmu..

Aku kepingin menyelami ke dasar hatimu..
singgah di setiap sudut hatimu..
dan menjadikan aku sebahagian drmu..
utk aku tahu tiap yg terdetik di hatimu..

namun,aku sedar..
aku hanya aku..
yg tidak bisa melawan fitrah yg tersurat..
menjadikan aku disisimu sudah cukup bgku..

dan hari ini..
terdetik pula dihati ku..
pelbagai jenis persepsi dan soalan..
yg aku kira kau mampu utk menjwbnya..
sekiranya hatimu jujur dgn ku..

Adakah kehidupan yg dipinjam ini kau sesali..??
adakah suratan hidupmu begitu berat utkkmu..??
begitu sempitkah fikiranmu hingga kau berbuat sedemikian..??
Siapakah aku hingga sanggup kau khianati..??
apakah selama ini persahabatan kita sekadar salah satu babak dlm pengarahanmu..??
Tidakkah kau bersyukur dgn segala nikmat yg kau miliki..??

kau tidak perlu jwbnya skrg..
aku berikan kau masa..
tp,bila tiba saat dan ketikanya..
kau sendiri mengerti wahai KAWAN!!!


No comments:

Post a Comment