Tinggalkan LINK anda di sini....!

Tuesday, December 13, 2011

Di sini...


Hari ini aku masih berada di sini,
Setiap hari rutin ini aku jalani,
Dalam setiap selangnya malam dan siang,
Aku tetap utuh di sini.

Masa menjadikan aku semakin meningkat usia,
Dan masa jua memberi aku peluang untuk mengenali,
Erti sebenar kehidupan di dunia ini,
Sambil aku dipertemukan dengan insan yang dulu asing bagiku.

Jiwa-jiwa mereka aku selam satu-persatu,
Tafsiran aku lakukan demi,
Akan tetapi ianya masih memerlukan masa,
Jadi aku terus menanti dengan penuh kesabaran,
Semoga terbuka satu pintu yang kan menjawab persoalanku.

Aku tempuh hariku dengan redha,
Aku mencari cahaya itu,
Yang bisa menenangkan aku,
Tapi hampa,
Kelam yang masih aku lihat.

Aku terus menanti tenang itu,
Aku merindui aku yang dahulu,
Kegelisahan aku kini,
Apa puncanya?

Aku angkut semuanya,
Aku bawa dan urung,
Akan tetapi sakit hati ini,
Agaknya bila ia bersudah.

Sungguh! Aku sakit,
Namun tak pula aku inginkan,
Semua sama menanggung kesakitanku,
Biarlah aku hanyut dalam lena kesakitanku sendiri.

Moga nanti,
Aku kan jumpa penawarku semula,
Tak kan ku lepaskan pengubatku,
Kerna sakit ini tak mampu aku laluinya lagi.

No comments:

Post a Comment