Tinggalkan LINK anda di sini....!

Wednesday, December 21, 2011

Pengukir senyuman ku...KAMU...

Langkah kaki ini semakin ke hadapan,
Menurut jalannya hari dan masa,
Usia diri ini terus meningkat,
Seiring dunia yang semakin tua.

Apakah harus aku begini?
Adakah patut ini terjadi?
Bagaimankah harus ku tangani?
Bilakah ianya akan berakhir?


Menyendiri kadang-kala bikin aku tenang,
Namun ianya buat aku keseorangan,
Sedangkan hakikatnya,
Aku dikelilingi insan yang menyayangiku,
Mahupun jauh atau dekat.

Diri ini sering memendam rasa,
Bukan keinginan dari hati,
Akan tetapi tidak lagi ku temui,
Insan yang memahami seperti DIA.

Wahai insan teristimewa,
Kau tetap menjadi yang utama,
Dalam setiap kata-kata,
Dan dalam setiap detik ingatan yang nyata.


Kadang-kala air mata menjadi peneman,
Walau tak terluah dengan kata-kata,
Sekurang-kurangnya aku merasa penat mengalirkannya.

Tak terdetik dalam hati,
Merahsiakannya darimu bagaikan satu seksaan,
Meluahkan padamu kau di kejauhan,
Cukuplah sekadar mendengar suaramu,
Bikin hati ini tenang walau hanya seketika.

Aku tahu kerisauan mu,
Aku yakin dengan pengetahuanmu terhadap ku,
Namun kau jua harus tahu,
Aku di sini masih utuh berdiri,
Aku harus kuat dalam menempuhnya.


Diri ini tersenyum hanya dengan mengingatimu,
Mungkin kerna kenangan yang kita cipta,
Dan ianya menjadi pengubat rinduku.

Biar senyuman ini palsu,
Biar ketawa ini tipu,
Kerna aku masih bisa menanggungnya,

Terima kasih SAHABAT,
Air mata ku kini menitis,
Menitis terharu dengan kerisauan mu,
Aku masih bisa,

Lupakan kerisauanmu terhadapku,
Jalani hidupmu dengan bahagia,
Kerna itu yang aku inginkan,
KEBAHAGIAANMU...

1 comment: