Tinggalkan LINK anda di sini....!

Thursday, November 3, 2011

Genangan Air Mataku...




Aku meniti hari ini dengan satu emosi pagi...
Berfikir tanpa menghiraukan yang lain...
Mengenang tanpa mempedulikan mereka...
Sungguh, mereka bertuah...

Aku tatap wajah satu persatu..
Cuba menyelami isi kalbu..
Mungkin ada yang senasib denganku...
Atau mungkin jua sebertuah insan lain...

Hari ini sama seakan semalam...
kau muncul dalam mimpi...
memberi senyuman kekuatan...
seakan kau mengerti kepayahan anakmu ini...

Walau hanya sebaris senyuman..
Aku tahu..kau jua rindu...
Senyumanmu ku sambut..
Lalu ku balas dengan titisan air mata...

 Ibu...
Di kejauhan ini aku mengenang..
Dahulu, aku berkobar ingin pulang...
bertemu mu, memeluk mu..
Bertanyakan khabarmu ibu...

Segalanya berubah kini...
Aku hanya bisa melihat bayangmu...
Yang sentiasa terpahat dalam naluriku...
Kenangan yang tak mungkin ku lupakan...

Ibu...
Kasihku tidak pernah luput...
Cintaku sentiasa berpaut...
Hanya buatmu IBU...

No comments:

Post a Comment