Tinggalkan LINK anda di sini....!

Friday, November 25, 2011

Penantian CINTAku...

X : Telah ku cuba meminta kasihmu,
      Namun apa daya diriku,
      Kau telah dimiliki dia,
      Membuat ku terasa pilu.

Y : Kali pertama ku melihat dirimu,
      Seakan ada yang menarikku,
      Aku biarkan rasa itu berlalu,
      Kerna hatiku telah dipalu.

X : Setiap hari aku merenung wajahmu,
      Menanti sebuah jawapan penantianku,
      Berharap nanti aku bisa tersenyum,
      Menjadikan dikau milikku.

Y : Aku tertanya-tanya,
      Bagaimanakah aku harungi kehidupanku?
      Andai setiap kali melihat dirimu,
      Hatiku seakan bergetar menyebut namamu.


X : Matamu memancarkan harapan,
      Seakan kau rasa apa yang ku rasa,
      Menjadikan aku semakin tertanya-tanya,
      Adakah ada tempatku di hatimu ?

Y : Aku semakin keliru,
      Kau di hatiku dan dia milikiku,
      Kau peneman sunyiku,
      Dan dia kekasihku.

X : Ku terima dirimu apapun adanya,
      Kerna diriku bukan seorang yang sempurna,
      Aku di sini untukmu,
      Inginku menjaga dirimu setiap waktu.

Y : Bagaimana hendak ku lupa bayangan wajahmu?
      Kau selalu berada di depan mata,
      Harum baumu masih dapat ku hidu,
      Sungguh payah aku rasakan.

X : Bila nanti kau jadi kekasihku,
      Tiada lagi insan yang terdahulu,
      Kau selamanya di hatiku,
      Menjadi permaisuri mahligai kalbuku.

Y : Mungkin ku tak bisa mencintamu,
      Dengan cara seperti yang kau mahu,
      Mungkin ku tak bisa menahanmu,
      Pada setiap tanda yang kau beri.

X : Inginku bukan hanya jadi temanmu,
      Mungkinkah akan segera kau mengerti,
      Sungguh ku mencintaimu,
      Akan ku tempuh banyak cara,
      Agar kau tahu semua mahuku,
      Hanya kamu dan biarkan aku jadi kekasihmu.



** X = lelaki
     Y = Perempuan



No comments:

Post a Comment