Tinggalkan LINK anda di sini....!

Tuesday, January 10, 2012

Di Penghujung Keremajaan...


Dalam mengharungi ke penghujung keremajaan,
Terkadang aku berfikir,
Apakah benar apa yang aku rasa?
Atau hanya sekadar mainan perasaan,
Yang kadang membahagiakan dan menyakitkan.

Apakah maksud kehidupan yang sebenar?
Apakah tujuan hidupku ini?
Semua pertanyaan ini keluar satu-persatu,
Hampa jawapannya tiada padaku.

Lalu cinta datang mendekati,
Aku sambut dalam ketakutan,
Benar atau tidak?
Aku tetap terus hanyut dalam belaiannya.

Yang salah jadi benar bagiku,
Kini ianya terus bertakhta dalam hati,
Sukar untuk aku buang,
Kerna ia terukir sedalamnya.

Sedar tak sedar,
Sebenarnya aku sakit,
Tak tertanggung rasanya,
Aku tahan sendiri tanpa sedikitpun penawar.

Kini aku biar masa yang menentukan,
Dan kejauhan menjadi permulaan,
Moga kasih ini berpanjangan,
Di atas landasan kebenaran.



No comments:

Post a Comment