Tinggalkan LINK anda di sini....!

Sunday, January 1, 2012

Semakin di kejauhan...


Hari ini aku masih di sini,
Masih berfikir tentang hidupku,
Bagaimanakah pengakhiranku nanti,
Semacam apakah ia???

Aku semakin leka dengan permainan dunia,
Terkadang yang cantik aku burukkan,
Yang haram aku halalkan,
Yang baik aku jahatkan.

Aku menikmati luasnya bumi-MU,
Aku menghirup segarnya udara-MU,
Aku mempergunakan segalanya pinjaman-MU,
Dan aku sia-siakan semua pemberian-MU.

Dan nikmat itu KAU tarik satu persatu,
Ujian paling berat pernah ku rasakan,
Dan ku bukakan hatiku dengan luas,
Meredhai pemergian insan yang ku cintai.

Dalam kesedihan dek kehilangan,
KAU kurniakan aku kegembiraan,
KAU pinjamkan senyuman itu lagi,
Bukti kasihnya KAU pada hambaMU ini.

Dan masih aku terleka,
Bukan tidak terlintas di hati,
Tetapi hati lemah dengan hasutan,
Aku hanyut di buai keseronokkan.

Aku yakin dengan Maha MelihatMU,
Aku yakin dengan Maha MendengarMU,
Aku yakin dengan Maha MenguasaiMU,
Namun tetap tidak dapat ku hindari dosa-dosa itu.

Keyakinan dalam diriku masih kurang,
Jati diriku masih belum mantap,
Dan aku tahu itu bukanlah satu alasan,
Dari aku terus hanyut dalam dunia khayalanku.

Jika hari ini KAU tamatkan riwayatku,
Entah bagaimanakah keadaanku nanti,
Benar aku susuli ibuku,
Akan tetapi kesediaan itu amatlah jauh dariku.

Ku mohon,
Gapaikanlah impianku,
Beriku kesempatan tuk ku buktikan janjiku,
 Iringilah kehidupanku dengan kerahmatan dan keredhaan-MU,
Kurniakan segala kebaikan dan kebahagiaan,
kepadaku dan kepada insan-insan yang menyayangiku,
Semoga yang terbaik menjadi milikku.

No comments:

Post a Comment